lunes, 28 de noviembre de 2011

Llei 27/2003


Per finalitzar el procés faré esment de la Llei que acorda el plac d’aquestes 72h de màxim que pot trigar l’audiència a dictaminar des de la presentació de la sol·licitud. A continuació he fet un petit resum de la Llei 27/2003, que diu:

L’ordre de protecció a les víctimes de la violència domèstica unifica els diferents instruments  d’emparament i tutela les víctimes d’aquests delictes i faltes. Pretén que mitjançant un  procediment judicial ràpid i senzill, substanciat davant el jutjat d’instrucció, la víctima pugui  obtenir un estatut integral de protecció que concentri de forma coordinada una acció cautelar  de naturalesa civil i penal. Això és, una mateixa resolució judicial que incorpori conjuntament  tant les mesures restrictives de la llibertat de moviments de l’agressor per impedir una nova aproximació a la víctima, com les orientades a proporcionar seguretat, estabilitat i protecció jurídica a la persona agredida i a la seva família, sense necessitat d’esperar la formalització del procés matrimonial civil corresponent. 
L’ordre judicial de protecció suposa, al seu torn,  que les diferents administracions públiques, estatal, autonòmica i local, activin immediatament els instruments de protecció social que estableixen els sistemes jurídics respectius. En això consisteix, precisament, el seu element més innovador.

Rebuda la sol·licitud d’ordre de protecció, el jutge de guàrdia, ha de convocar a una audiència urgent la víctima o el seu representant legal, el sol·licitant i l’agressor,  assistit, si s’escau, d’un advocat. També es convoca el Ministeri Fiscal.

Quan excepcionalment no sigui possible fer l’audiència durant el servei de guàrdia, el jutge davant el qual ha estat formulada la sol·licitud l’ha de convocar en el termini més breu possible. En qualsevol cas, l’audiència s’ha de fer en un termini màxim de 72 hores des de la presentació de la sol·licitud. Durant l’audiència, el jutge de guàrdia ha d’adoptar les mesures oportunes per evitar la confrontació entre l’agressor i la víctima, els seus fills i els membres de la família restants. A aquests efectes disposa que la seva declaració en aquesta audiència es faci separadament. Feta l’audiència, el jutge de guàrdia ha de resoldre mitjançant una interlocutòria el que sigui procedent sobre la sol·licitud de l’ordre de protecció, així com sobre el contingut i la vigència de les mesures que incorpori.

Les mesures de naturalesa civil les ha de sol·licitar la víctima o el seu representant legal, o bé el Ministeri Fiscal quan existeixin fills menors o incapaços, sempre que no hagin estat prèviament acordades per un òrgan de l’ordre jurisdiccional civil, i sense perjudici de les mesures que preveu l’article 158 del Codi Civil.

Les mesures de caràcter civil que conté l’ordre de protecció tenen una vigència temporal de 30 dies. Si dins aquest termini s’incoa a instància de la víctima o del seu representant legal un procés de família davant la jurisdicció civil, les mesures adoptades han de romandre en vigor durant els trenta dies següents a la presentació de la demanda. En aquest terme les mesures han de ser ratificades, modificades o deixades sense efecte pel jutge de primera instància que sigui competent.



Per tant, aquesta Llei contempla la seguretat en la dona i infants en aquest plac i un cop aquest a finalitzat aplica una sèrie de mesures.

2 comentarios:

  1. la última implementacion en la legislacion sobre violencia de genero, la Ley Orgánica 1/2004, de 28 de diciembre, de Medidas de Protección Integral contra la Violencia de Género, objectivos:
    - Realizar una valoración de la incidencia de las medidas de implementación adoptadas en
    atención a la consecución de los fines perseguidos por la Ley Integral.

    - Compendiar y unificar en un único documento las diversas actuaciones llevadas a cabo por la Administración General del Estado y las Comunidades Autónomas y Ciudades de Ceuta y Melilla en desarrollo de la Ley Integral.

    La sensibilización de la sociedad y la ciudadanía en general, así como la sensibilización y formación de los y las profesionales se plantea en la Ley Integral como uno de los pilares donde se asentará la futura erradicación de un problema tan complejo como la violencia de género.
    En términos generales puede decirse que a lo largo del primer año y medio transcurrido desde la
    entrada en vigor de la Ley Integral, se ha producido una intensa participación por parte de la mayoría de los Ministerios, obviamente siempre mediatizada por su mayor o menor implicación competencial.
    El desarrollo normativo de las previsiones contenidas en la Ley Integral puede darse prácticamente por completado.

    ResponderEliminar
  2. http://www.migualdad.es/ss/Satellite?blobcol=urldata&blobheader=application%2Fpdf&blobheadername1=Content-disposition&blobheadervalue1=inline&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1244652564172&ssbinary=true (observatorio estatal de violencia sobre la mujer)

    ResponderEliminar